דך הבית » כל מה שרציתם לדעת על אבקות חלבון
וידאו תזונה

כל מה שרציתם לדעת על אבקות חלבון


אתם שאלתם: מה דעתי על צריכת חלבון מאבקה לנערים בגילאי 18 +-

ובכן, אני, בגיבוי של מחקרים רבים כמובן אומר שאין עם כך שום בעיה. ולמה אין עם זה שום בעיה? כי אבקות חלבון הם פשוט, חלבוני חלב בצורת אבקה.
בחלב יש חלבוני WHEY )מי גבינה) שאותם מבודדים ליצירת אבקת חלבון. חלק מהאבקות מרוכזות יותר (מכילות יותר חלבוני whey (isolate (ומרוכזות פחות (concentrate) פחות חלבוני whey. אבקות אלו מכילות בד”כ מעט מאוד שומן וסוכרים, והרבה מאוד חלבונים.

חלב הפרה מכיל כ-20 אחוז חלבוני בעוד שחלב אם מכיל כ-60 אחוז חלבוני whey. האם ישנה סכנה לתינוקות לצרוך חלב אם, או לילדים ומבוגרים לצרוך חלב ומוצריו? וודאי שלא. לכן אין מה לחשוש גם מצריכת אבקות חלבון המבוססות על מי גבינה. מעבר לכך מוצרים רבים כיום שאנחנו צורכים מכילים את אותם חלבוני הוואי, כמו… מה שקניתי אולי
עם כל האמור, חשוב לומר כי במידה ואותו נער או נערה כן מגיע לצריכת החלבון היומית הנדרשת ממזונות שונים אין שום סיבה לתסף באבקות חלבון.

אתם שאלתם איזו כמות של אבקת חלבון מומלצת לנשים?

כמו בהרבה היבטים בחיינו כך גם בצריכת חלבון, נשים אינן שונות מגברים.
אם את מתאמנת ורוצה לשמר מסת שריר או לעלות במסת שריר אז ההמלצה הרשמית של האגודה הבינלאומית של תזונת הספורט (ISSN) לצרוך בין 1.4-2גרם חלבון לכל ק”ג משקל גוף תהיה תקפה גם לגביך.

עכשיו בכף אחת של אבקת חלבון ממוצעת יש כ-25 גרם חלבון. כך שאם את צריכה לצרוך 100 גרם חלבון ביום אז רבע מזה את יכולה להשיג בקלות מאבקה.

האם אבקת חלבון גורמת לניפוח שרירים אצל נשים?

אז אבקת החלבון לבדה לא גורמת לניפוח שרירים אצל נשים. כפי שאכילת בשר ביצים ומוצרי חלב לבדם גם לא גורמים לניפוח שרירים.
כדי לנפח את השרירים שלנו צריך קודם כל לספק גירוי מתאים לשרירים – כלומר לבצע אימוני התנגדות, ולספק לאותם שרירים את הכמות החלבון היומית הנדרשת שתוארה מעלה. וכמובן להיות בעודף קלורי.
ניתן למצוא את הנושא הזה בהרחבה בסרטון למה נשים צריכות להרים משקולות שם אני מדבר על נשים, שרירים וחלבונים.

האם כשצורכים אבקת חלבון אני אמורה לא לאכול חלבון בשאר היום?

אז ממש לא. לא רק שאת אמורה לאכול חלבונים אחרים במהלך היום, את קודם כל מקבלת את החלבון מהמזון ורק אחרי זה אם יש צורך ולא הגעת למכסה היומית אז את משלימה עם אבקת חלבון. כמו כן, ניתן לקבל את השלמת החלבונים ע”י צריכת חטיפי חלבון איכותיים.

ומה ההבדל בעצם לעומת אכילת בשר? 

ההבדלים בין צריכת אבקת חלבון לאכילת בשר הם רבים:
ראשית, אבקות החלבון עדיפות מבשר מבחינת איכות ההרכב החלבוני שלהן– חומצות האמינו באבקות החלבון נספגות מהר יותר ובכמות רבה יותר בגופינו, והגוף יודע לנצל אותן טוב יותר לצרכים שלו.
חוץ מזה אבקות החלבון הן סופר נוחות לצריכה בניגוד לבשר. אבקה מים או חלב, שקשוק ובתאבון.

הבדל מרכזי נוסף הוא ההרכב הכללי. אבקת החלבון היא מוצר ממוקד שמכיל בעיקר חלבון, לכן יש בה הרבה פחות שומן מבשרים שונים, עם זאת אבקת החלבון בהיותה תוסף היא לא מזון מלא ולכן חסרה בויטמינים מינרלים וחומצות שומן חיוניות שקיימים בבשרים שונים.
לכן, אל לנו לשכוח כי אבקות החלבון מהוות תוסף תזונה בלבד שאמור להוות גורם משלים ולא תחליף.

תגובות

אלכס גלינסקי

אלכס גלינסקי הוא מתאמן ותיק ואחד היזמים מאחורי איירון סיינס.
אלכס החל להתעניין ולעסוק בכושר לפני כ-15 שנים, מאז צבר ידע וניסיון עשיר אודות עולם הכושר והתזונה.