דף הבית » משבר הקורונה הוא הזדמנות לשינויי הרגלים בתזונה ופעילות גופנית
כללי

משבר הקורונה הוא הזדמנות לשינויי הרגלים בתזונה ופעילות גופנית

תקופה זו אשר מאופיינת בבידוד הולך וגדל מחשש מוירוס הקורונה, ומחשש מהעתיד הלא צפוי, מהווה דווקא הזדמנות טובה לשיפור הרגלים בתחום הפעילות הגופנית והתזונה. מכיוון שלרובנו, הזמן הפנוי, גם אם במסגרת ביתית, ניתן לנצלו להקניית הרגלי תזונה משופרים על אף הקשיים.

מהם השינויים בתקופה זו וכיצד להפוך אותם להזדמנויות?

ירידה בהוצאה אנרגטית

ההוצאה האנרגטית היומית בנויה מחילוף החומרים במנוחה (שהוא אינו משתנה בתקופה זו). אולם, קיימת ירידה מהותית בהוצאה פעילות היומיומית מכיוון שאנחנו זזים פחות עקב השהות בבית. בכדי לאזן את הירידה הזאת, ניתן לנצל את הזמן הפנוי ולהעלות את ההוצאה היומית מפעילות גופנית ביתית ואז לשמר את ההוצאה האנרגטית היומית.

מזון ביתי

בשגרה, קל הרבה יותר לשמור על מסגרת תזונתית (למשל כשמעוניינים בחיטוב) כאשר מירב המזון נצרך בבית. כשאנחנו מבשלים את המזון אנחנו שולטים גם על רכיבי המזון, על תוספת של שומנים למיניהם ועל הכמויות הנצרכות. עקב המצב המיוחד, אכילה במסעדות, השתתפות באירועים ואכילה עם חברים ומשפחה מורחבת מופחתת משמעותית, ולכן השליטה שלנו על המזון שנכנס לנו לפה משתפרת מהותית. בנוסף, למי שאינו מבשל בדרך כלל, זהו זמן טוב להתחיל ‘להיכנס למטבח’ ולשפר את יכולת הבישול שתסייע גם לאחר התקופה הזו.

שגרת יום

אכילה מסודרת יכולה לתרום לשמירה על משקל תקין. למרות הזמן הפנוי הרב, מומלץ לאמץ ולתכנן סדר יום הכולל ארוחות מסודרות, פעילות גופנית (כגון ריצה מסביב לבניין או אימון טבטה), לימודים וזמן לפעילות פנאי.

קורונה ותזונה

האם קיימים תוספים או המלצות תזונתיות למניעת קורונה?

על אף פרסומים רבים שמסתובבים ברשת. כיום, אף אחד עוד לא יודע או ביצע מחקר מסודר בהקשר לתוספים ומניעת קורונה או החלמה ממנה. הסיבה לכך היא שהוירוס בצורתו הנוכחית חדש מאוד למדע ועוד לא בוצעו מחקרים מסודרים. המלצות שניתנות ברשת לאוכלוסייה, כמו צריכה של ויטמין C, ויטמין D, אבץ, שום, פרוביוטיקה ועוד, יכולים אולי לסייע בחלקם להפחתה של תסמינים של התקררות (כמו במקרה של ויטמין C לדוגמא) ,אך אף אחד לא הוכח כמסייע לנגיף הקורונה.

שינוי הרגלי תזונה וספורט -סיכום

תקופת הבידוד טומנת בחובה קשיים רבים, אולם גם הזדמנויות לשינוי מהותי בהרגלי החיים הכוללים שינויים בהרגלי הפעילות הגופנית והרגלי התזונה. הטמעה של שינויים אלו בתקופה זו יכולה לסייע בשימור שלהם גם לאחר המגיפה הנוכחית, ולהפוך את הקורונה ממשבר שמאיים על הבריאות שלנו, למשהו שיכול לתרום לה בטווח הארוך. בנתיים, הישארו בבית!


סימוכין

  1. Ran, L., Zhao, W., Wang, J., Wang, H., Zhao, Y., Tseng, Y., & Bu, H. (2018). Extra dose of vitamin C based on a daily supplementation shortens the common cold: A meta-analysis of 9 randomized controlled trials. BioMed research international2018.‏